Επικοινωνείτε μαζί μου για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τη διατροφή μέσω e-mail στο

zoiasamara@gmail.com. Στη συνέχεια θα σας απαντήσω μέσω του blog στη στήλη "Q & A"!

Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2016

Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου και FODMAPs


Για το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου έχουμε μιλήσει αναλυτικά εδώ: Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου: Τι είναι; Πώς γίνεται η διάγνωσή του;
Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου και FODMAPsΤι είναι τα FODMAPs;
FODMAPs  Fermentable Oligosaccharides, Disaccharides, Monosaccharides and Polyols) δηλαδή οι ζυμώσιμοι ολιγοσακχαρίτες, δισακχαρίτες, μονοσακχαρίτες και πολυόλες (σακχαρούχες αλκοόλες).
Με απλά λόγια τα FODMAPS είναι υδατάνθρακες, οι οποίοι δεν απορροφώνται στο λεπτό έντερο, με αποτέλεσμα να προωθούνται αυτούσια στο παχύ έντερο, όπου και ζυμώνονται από τα βακτήρια της περιοχής, προκαλούν διάρροια, αέρια και κοιλιακή διάταση. Τα FODMAPs έχουν απασχολήσει εκτενώς τη βιβλιογραφία τα τελευταία χρόνια και φαίνεται πως μία δίαιτα φτωχή σε FODMAPs μπορεί να ανακουφίσει αποτελεσματικά τα συμπτώματα του συνδρόμου. Τα FODMAPs, περιλαμβάνουν, τις φρουκτάνες, την ινουλίνη, τους φρουκτο- και γαλακτο- ολιγοσσακχαρίτες, τη λακτόζη, τη φρουκτόζη, τις σαχαρούχες αλκοόλες (τεχνητά γλυκαντικά).

Πιο συγκεκριμένα τρόφιμα τα οποία πρέπει να αποφεύγονται σε μία δίαιτα χαμηλή σε FODMAPs είναι:
Ομάδα λαχανικών
Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου και FODMAPsΚρεμμύδι και σκόρδο: Πλήρης αποκλεισμός
Σπαράγγια, φασόλια, κουνουπίδι, μπρόκολο, μανιτάρια, αρακάς
Ομάδα Φρούτων
Μήλα, αβοκάντο, κεράσια, μάνγκο, νεκταρίνια, ροδάκινα, αχλάδια, godji berries, grapefruit, καρπούζι, αποξηραμένος ανανάς, σταφίδες, βερίκοκα
Ομάδα Κρέατος και πουλερικών
Λουκάνικα, επεξεργασμένα κρέατα
Ομάδα δημητριακών
Ό,τι περιλαμβάνει σε μεγάλη ποσότητα σιτάρι, σίκαλη και κριθάρι.
Ομάδα ξηρών καρπών
Κάσσιους, φιστίκια
Ομάδα γλυκών και γλυκαντικών
Μέλι, φρουκτόζη, σιρόπι αγάβης, μαρμελάδες, ινουλίνη, ισομαλτόλη, μαλτιτόλη, μαννιτόλη, σορβιτόλη, ξυλιτόλη
Ομάδα ποτών
Μπύρα, χυμοί και τσάι με βάση το μήλο, το αχλάδι ή το μάνγκο, ρούμι, sport drinks, μαύρο τσάι, χαμομήλι, κρασί, αναψυκτικά
Ομάδα γαλακτοκομικών
Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου και FODMAPs Τυρί κρέμα, χαλούμι, ρικότα, παγωτό, γάλα, γιαούρτι,

Προφανώς όσοι διαβάσατε τη λίστα θα είδατε πως μένουν λίγα τρόφιμα εκτός αυτής. Για να είμαστε ρεαλιστές, φυσικά δεν συστήνεται η αποφυγή όλων των παραπάνω εφ’ όρου ζωής. Προσπαθήστε να τα αποφύγετε σε φάση έξαρσης της νόσου. Καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε ένα διαιτολόγο- διατροφολόγο και να συντάξετε μαζί ένα κατάλληλο διαιτολόγιο για την περίπτωσή σας.

Σχετικά με το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου και τη Διατροφή έχουμε μιλήσει εδώ: 
http://dieticious-zoisamara.blogspot.gr/2016/09/blog-post_14.html

Πιο αναλυτικά για τα FODMAPs: www.ibsdiets.org/fodmap-diet/fodmap-food-list/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...